Aktiv med artrose

Aktiv A

Har du smerter i knær eller hofter? Har du fått diagnostisert artrose eller degenerative forandringer i menisk eller ledd? Opplever du økt stivhet og smerte rundt kneleddet eller hofteleddet?

Ved Nr1Fysioterapi- klinikken tilbyr vi Aktiv A- kurs. Dette er et kurs for deg som har artrose i hofter og/eller knær.
Aktiv A står for Aktiv med artrose. Forskning viser at tilpasset trening kan redusere smerter, bedre funksjon og gi en lettere hverdag.
På Artrose skole vil du lære mer om hva artrose er, behandling, og hva du kan gjøre selv for å forbedre symptomene.

Priser:

Artroseskole: 1250 kr

Fysikalsk undesøkelse, tilpasset treningsprogram, artroseskole og 4 veiledningstimer: 3690 kr ( verdi 3960 kr)

Ta kontakt med Synne Isaksen – synne@nr1fysioterapi.no eller 40477439 for spørsmål eller påmelding.

Hva er artrose?

Artrose er den vanligste revmatiske sykdommen. Ca 8% av befolkningen i aldergruppen 50-70 år har problemer relatert til artrose.

Kort forklart er det en sykdom som gjør at brusken i leddet reduseres.  Artrose rammer som oftest kneleddet, hofteleddet eller fingre. De typiske symptomene er smerter, hevelse og redusert bevegelse i det aktuelle leddet. Dessverre er artrose noe som ikke vil forsvinne, men man kan gjøre tiltak for å få mindre symptomer og økt livskvalitet. Dette er noe du vil lære mer om på Artrose skole.

For mer informasjon: aktivmedartrose.no

Aktiv A består av:

• Undervisning

• Trening

• Hjemmeøvelser

• Råd/ veiledning

Gruppen holdes i lokalene til Mova Åsane, rett bak Åsane terminal.
Fysioterapeut Synne Isaksen leder gruppen.

Førstkommende kurs dato: 19.juni.
Oppstart med nytt kurs i september.