Fysioterapeut Solveig Ophuus

Nr1 Fysioterapi og kiropraktikk ble startet opp av fysioterapeut Solveig Ophuus i 2013 . Hun har en bachelorgrad i fysioterapi fra Høyskolen i Bergen, godkjent kurs innen IMS (nålebehandling), kinesiotaping og tilpassning av Super Feet såler. Hun har også flere kurs innen behandling av skulder, nakke og ryggplager.

I tillegg til å jobbe 100 % som fysioterapeut ved Nr1 Fysioterapi jobber Solveig også som treningsinstruktør ved Nr1 Fitness. Hun instruerer i timer som for eksempel; step, styrke, corebar, pilates og senior-trim. Mor og barn gruppen som holdes av Nr1 Fysioterapi er det Solveig som instruerer i. Tidligere har hun vært aktiv danser samt fotball-keeper.

Trening er en stor del av hverdagen til Solveig, og hun har fokus på dette gjennom behandlingen hun gir pasientene. Et program med hjemmeøvelser som pasienten kan gjøre på egenhånd blir de fleste instruert i, og på denne måten får man et egen verktøy slik at man selv kan bidra til å redusere plagene sine.

Høsten 2021 starter Solveig opp med deltidsstudiet i generell ernæring. Dette kan være relevant kunnskap å bruke innen langvarig smerteproblematikk og betennelser i kroppen.

Solveig Ophuus

Fysioterapeut Synne Isaksen

Synne Isaksen jobber som fysioterapeut ved Nr1 Fysioterapi og kiropraktikk. Hun har tatt utdannelsen ved Saxion Univeristy of Applied Science i Nederland, og ble ferdig våren 2018.
Synne har tatt kurs i IMS ( nålebehandling), og er stadig på utkikk etter nye kurs. Hvis du ønsker forebyggende behandling eller behandling etter en plage/skade har oppstått kan Synne hjelpe deg. Det vil bli satt fokus på et godt samarbeid mellom pasient og terapeut for å oppnå best mulig resultat.

Synne tilbyr treningsveiledning/ treningsterapi, massasje, mobilisering og nålebehandling.

Høsten 2021 starter hun sammen med Solveig opp med deltidsstudiet i generell ernæring. Dette kan være relevant kunnskap å bruke innen langvarig smerteproblematikk og betennelser i kroppen.

Synne Isaksen

Turnus- fysioterapeut Kamille Canete

Kamille er avgangsstudent og er i turnus hos oss ut oktober. Hun tar utdanningen sin ved Saxion Univeristy of Applied Science i Nederland, og er ferdig til våren 2022.

Hun har erfaring med pasienter med muskel- og skjelettplager og nevrologiske sykdommer/skader fra tidligere praksis i både privat og offentlig sektor. Hun har også drevet lenge med egentrening og lagsport, og har kunnskap innfor sportsrelaterte plager. I tillegg til det har hun kurset seg innenfor kroniske smerteplager og uspesifikke ryggplager, og skriver nå bacheloroppgaven sin om dette temaet.

Kamille har en målrettet behandlingsmetode og har sterkt fokus på en aktiv tilnærming mot pasientens plager. Hun kan veilede og hjelpe deg med funksjonsnedsettelser og smerteproblematikk i muskel- og skjelettapparatet, falltendens og nevrologiske funksjonsnedsettelser.

Ta kontakt for spørsmål eller booking av time, Kamille er hos oss fra 2 august – 31 oktober 2021.

Kamille Canete

Turnusfysioterapeut

Fysioterapeut Robert Dyvik

Robert var ferdig utdannet fysioterapeut ved Høgskulen på Vestlandet i august 2019, og ferdig med sin turnusperiode august 2020. Etter turnusperioden startet han som fysioterapeut ved Fot&Ankel Spesialisten på Minde, og skal nå jobbe noen kvelder i uken her hos oss. Robert er selv aktiv fotballspiller og har god erfaring med idrettsrelaterte plager. Han driver også med styrketrening, og har kunnskap innfor feltet som skadeforebyggende, prestasjonsfremmende og rehabiliterende tiltak. I tillegg har han erfaring fra undersøkelse og behandling av de fleste kroppsområder.

Robert Dyvik